zondag 19 juli 2009

Lipscrub Maken!

wat heb je nodig:
  • Honing en/of olijfolie
  • suiker
  • een lepel
  • iets om mee te roeren zoals sate prikkers
  • eventueel lucifers
als eerste doe je een klein beetje honing in de lepen. echt maar een heel klein beetje want er komt nog suiker bij! als de honing iets te stroperig is kun je het iets laten smelten door een lucifer onder de lepel te houden. hierdoor zal het ook makkelijker worden om de suiker en de honing te mengen. het beste kun je een hele fijne suiker gebruiken. mengt makkelijker en voelt fijner aan op je lippen

dan doe je de suiker erbij. ik heb dit gewoon met mn vingers gedaan. blijf steeds meer suiker erbij doen tot er een soort van pasta ontstaat waarbij er meer suiker dan honing is.

roer het goedje goed door met een sate prikker.

je kunt in plaats van suiker ook olijfolie gebruiken. je doet eigenlijk precies het zelfde. een klein beetje olijfolie op de lepen..

suiker erbij en dan roeren. het makkelijke hierbij is dat je de olie niet eerst hoeft te verhitten. deze manier is dus iets sneller!
je kunt je lipscrub in de koelkast bewaren maar je kunt het ook na gebruik gewoon weggooien. ik vind zelf het scrubje met de honing het fijnst, omdat de substantie wat "compacter" . ik zou zeggen, probeer allebij de manieren een keer uit en beslis zelf :)

6 opmerkingen:

  1. ahh voila dat heb ik net nodig :p heb beetje pijn aan mn lippies met zo'n rot velletje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wrijf gewoon met een suikerklontje over m'n lippen :) werkt ook

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja dat werkt idd ook prima :) ik vind dit alleen fijner omdat t wat zachter aan voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. emmm ik heb em geprobeerd snel te maken maar vind niet dat mijn lippen er zachter op worden. En krijg steeds de nijging het prutje zo op te snoepen :S

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, tsjah blijkbnaar werkt t neit voor iedereen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. echt vet,,
    ik heb het geprobeerd en mijn lippen zijn superzacht.
    maar weetje wat je kan doen om lippn nog zachter en more kissable te maken, een beetje vaseline erop smeren dat maakt het superzacht en een mooie natuurlijke glans

    BeantwoordenVerwijderen